Saturday, June 26, 2010

Lunar Eclipse 26062010

 ini gambar pakcik google derma.pic yang aku amik lagi hudus drpd nih.:(


Mula- mula memang dah rasa tak boleh pergi sebab parents aku pergi hantar akak aku dekat UiTM Machang.(jauh giler tuh..kekeke)Dalam pukul 5 camtu aku pon mesej kat Anis.Mesej dia lebih kurang camni lar..

Kelantan dialek:
'Anis,sayo sero macey tok leh g la.Mok sayo baru jah kelik'

'Xpolah.Kak sayo nok ata.G kul 6 xpo'

'Bereh.Nati sayo oyk ko mok sayo'(time ni parents saya dah balik)

Lepas tu kitorang bertolak dalam pukul 6.30 pm gitu.Sesampainya kitorang kat situ tengok ramai giler orang.Tokey FO pon ada gak.Encik Shah nama dia.Dr.Rowi takde kat situ hari ni.Dia pegi Hong Kong.

Malu giler weh kitorang sebab kitorang empat orang jer pompuan.Yang lain sumenya kaum adam.Malu weh!Mujur ada sorang ustaz nih,dia dah tau kitorang malu,dia pon datang dekat and then suruh kitorang pegi jer join orang lain sume tuh.

Lepas tuh ustaz tuh cakap,orang RTM ngan TV9 nak datang tengok jugak.Tapi,dorang sume tak cukup kru nak hantar tempat kitorang..-_-Dahla time gerhana matahari rituh orang RTM sesat tak jumpa jalan nak datang dekat tempat kitorang mencerap tuh..Haishhh!!Bukan rezeki lah tu kot.

Hajat kitorang sebenarnya nak tengok polaris,tapi kan time tuh kan bulan cerah.Dah sah-sahlah polaris susah nak nampak.Apa daaa~

Kitorang balik dalam pukul 9 lebih-lebih kot.

Kamera aku time tuh jugaklah dia nak habis bateri.Time kat rumah aku tengok bateri dia full jer.Sampai kat situ terus kong!shit dowh!Sekarang tengah tunggu si Anis upload pic dalam facebook.Nanti aku re-edit post ni dengan gambar gerhana tuh + gambar matahari terbenam..cantik dowh time tuh..

it's me!(kech xcaya lagi ker?)


tokey FO yang baju biru pakai spek tuh.
ustaz tu la yang mai tegur kitorang..XD
time nih dia tengah bagi penerangan tentang teleskop tuh.Dia cakap teleskop tuh law kita pasang bateri dia akan berpusing mengikut arah pusingan bumi.

bulan baru nampak..time ni gerhana dah capai tahap maksimum.tapi bulan diselaputi awan lagi time ni.

Dorang semua photographer bak kata ustaz tadi..

itu aku dengan anis..Anis yang baju putih tu.Tudung aku tak berapa nak betul.Lantaklah!

gerhana dah nak habis time ni

kalau rotate gambar ni jadi macam gambar kat atas tu..


Sekian sudah post + bukti.
Picture taken by using Sony Ericsson W910i.

3 comments:

Kech Hidayah said...

cepatla koya tunjuk bukti~ hahahah

Kech Hidayah said...

pakai tudung senget2 patutla gambar pon senget2..hahaha

the nimnim said...

sibuklah kech!

stalkers terhormat ;P