Thursday, June 17, 2010

pabila hujan pun ingin turut serta

Korang boleh bayangkan tak macam mana orang ber-barbeque dalam hujan???
Ngahahaha..
Semalam hujan kan kat kelantan??
grr~~
Memang sakit hati gila larh...
Time orang nak berhepi-hepi,time tuh jugaklah nak hujan.
(gila tak bersyukur hujan turun)
Kitorang apa lagi..
Dah hujan nak turun nak wat camne kan??
Habis semua peralatan nak ber-barbeque kitorang(aku tak termasuklah,kaum adam je)punggah dan letak dekat anjung rumah.Korang boleh bayang tak macam mana orang ber-barbeque dengan segala macam benda,bekas dia dan arang segala bagai tuh kat anjung rumah??
Aku takde gambarlah nak tunjuk kat korang semua..
Korang bayangkanlah sendiri...(macamlah tak pernah berangan kan?)
Ramai jugaklah orang yang datang semalam..
Pastu ada sorang sedara aku yang dari KL datang semalam..
Aku tak tau pun nama dorang apa..
  Tapi aku tahulah dorang semua sedara aku sebab time raya aku selalu gak lah jumpa dorang semua..Tapi tak pernah ambik tau pasal nama dorang semua...ngahaha:p
 Dahtu semalam sebelum start ber-barbeque apa semua ada lah sesi perkenalan koottt...
  Kitorang berbual-bual kejap..
Pastu ada sorang mak cik nih (sepupu mak aku kot) dia tanya aku sekolah kat mana..
Aku pon dengan selamba jawab aku sekolah kat naim..
Dalam hati aku cakap entah kenal ke tak mak cik nih sekolah naim..
Pastu,mak cik tuh berbisik kat anak dia camni 'Budak pandai ni.Sekolah bebudak pandai semuanya kat situ'
Aku pun macam,,whoa!!Bangga sihh..haha
Tapi aku buat-buat tak dengar je yang mak cik tuh cakap macam tuh.whahaha~
Control beb....Nanti anak dia cakap yang aku perasan pulak...

Dalam pukul 10.30 gituh,aku jenguk kat luar nak tengok samada ada lagi tak orang yang tengah membakar..
Ada sorang jer..Sepupu aku  yang jadi imam solat hajat sebelum kitorang start ber-babeque tuh..
Pastu aku tanyalah dia mana jiran tetangga semua?(jiran tetangga=bebudak tepi rumah yang tengah belajar baiki motor kat bengkel MAIK)
Dia cakap semua dah lari balik sambil bawak lari ayam ngan daging...*sigh*

p/s:nak tukar skin blog lah..(sambil jeling-jeling kat kech)

2 comments:

Kech Hidayah said...

hahahha....takpe je asalkan tulis besar2 kat header "INI BELOG CONTROL+A" cun tak tajuk header?

tenim said...

boleh jugak tuh..t nk try wt post cenggitu..hahaha

stalkers terhormat ;P