Sunday, November 25, 2012

Kain Koyak

entri ini ditaip dengan adanya kamus di sisi. saya sarankan agar anda pun melakukan perkara yang sama untuk lebih memahami entri ini. terima kasih.




orang kata menulis itu terapi. terapi jiwa yang terluka dek dirobek oleh manusia bertopeng malaikat yang hatinya berlopong hitam. bagi aku, terapi ini berkesan. kalau cakap face to face, kita tak sempat nak habiskan lagi ayat luahan hati, dah ada suara sumbang yang memotong. orang yang nak luahkan perasaan ni pulak yang terpaksa menadah telinga mendengar kisah orang lain. ini celaka namanya.

di blog, takde orang nak judge. takde orang yang akan cakap benda yang kau buat tu salah. takde orang yang akan tuduh melulu sebelum tahu kisah sebenar. walaupun realitinya benda ini wujud pabila kita tersalah taip satu isu yang sensitif yang akhirnya memakan diri sendiri. macam kes ayuni. mungkin orang akan tersalah tafsir akan penulisan kita bilamana apa yang tertaip itu terlampau berkias. dan kiasan itu kadang- kadang ibarat menggantung diri sendiri pabila orang lain mensalahertikannya.

dan blog jugak diibaratkan sebagai assegai yang menikam diri sendiri. dunia ni penuh dengan golongan altruist. ya, golongan yang busybody. yang menganggap kain orang lain lagi best untuk dijaga walhal kain sendiri sudah terobak. ahh pedulikan semua itu. mungkin kain orang lain lagi lawa dari kain kita sampaikan kita lebih tertarik untuk mengambil berat perihal kain orang lain lebih daripada kain sendiri.

si altruist ini mungkin suatu hari boleh membuatkan keadaan menjadi lebihburuk dek sifatnya yang skeptical.





tapi aku, mungkin boleh diklasifikasikan sebagai si atruistic. sifat yang memakan diri sendiri. jiwa terluka, hati terbakar,hanya bantal yang sudi menjadi 'bahu' yang bernilai tiap- tiap malam.

No comments:

stalkers terhormat ;P