Friday, December 21, 2012

Tak Tahu Kenapa Tapi Aku Nak Post Pasal 21122012

Hai! Assalamualaikum. dah lama nampaknya tak update blog ni. biasalah I kan busy youuu... blog ni semenjak dua menjak ni aku nampak post- postnya suram jer. bila jiwa tak tenteram, posting kat blog ni pun jadi tunggang langgang gak. fitrah manusia la tu banyak masalah. huhu banyak post- post sentap yang memakan jiwa pembaca. dan tak lupa juga post- post yang sentap perghh masuk ke ulu hati. (pedih ulu hati? minumlah gaviscon. ahh motif?)

dah. aku dah start merapu dalam bahasa melayu sastera zaman nenek aku datuk aku moyang aku sultan mansur shah aku. eh, tu bukan. okay, kat mana kita tadi? hah, kat sini? kat blog ni. okay hambar~~

haritukan haritukan, classmate aku kan, dia india kan, agama dia hindu kan, eh apasal bunyi macam gedik je ni. dah dah.

okay hariitu classmate aku yang india tu ada tanya aku,

"eh tasnim, you apa plan ah nanti 21 disember? kan the end of the world haritu."

aku yang dalam hati dah tergelak sakan bila dia tanya macam ni. tapi takde la gelak depan dia kan. tak baik la pulak. tu kepercayaan dia, nak buat macam mana. aku pun jawab,

"eh mana ada plan. saya orang Islam mana percaya benda- benda macam ni. you ada plan pape ke?"

aku tanya dia balik. mana la tau dia dah siap- siap beli rumah bawah tanah ke apa ke untuk persiapan kiamat tu kan. takpun dia dah beli makanan banyak banyak buat stok raya. eh silap, buat stok menunggu hari the end of the world tu kejadah apa entah.

"oh, 20 hari bulan tu saya ingat nak enjoy dulu la puas- puas. lepasni mati takleh nak enjoy dah. malam tu nak tidur I nak telan pil tidur biar boleh tido dengan lena la hari last tu."

hah! amik kau. saya dengan I dia main campur jer. biasalah tu poringge kan. kalau ayat tak berbelit bukan poringge la nama dia. haha lepastu aku senyap jer. malas nak gaduh dengan dia sebab dia mudah sentap woot! muka banyak keras tapi hati mau sentap wa cakap sama lu.

lepastu kan lepastu kan. harini la paling best aku bahan dia. haha pagi- pagi lagi sampai kelas aku cakap,

"waa, hebat la kau. datang jugak kau ke kelas harini eh. macam mana kau boleh survive the end of the world ni? eh eh kenapa aku rasa macam takde pape je yang berlaku hari ni nih?"

best beb best. perasaan tu macam kau dapat durian runtuh rambutan runtuh manggis runtuh air milo tabur runtuh beb. dia balas,

"mana ada I cakap harini the end. takde pun punpunpunn."

haa sudah. kalau dah keling tu memang keling la jugak. takpe takpe. aku layan lagi.

"haritu you cakap nak telan pil tidur tu kenapa?"

"ohh, dah tu I takut kalau ada tsunami ke apa ke. takut bencana berlaku ke. you tak takut ke? kita hindu kita tak percaya kiamat ni. tapi ada jugak kiamat. tapi bukan sekarang. tapi banyak tahun lagi."

banyak tapi dia. dah laa. aku cakap dengan keling ni dengan aku aku sekali jadi keling. grammar aku tunggang terbalik bila cakap dengan keling ni taw?

No comments:

stalkers terhormat ;P