Monday, December 24, 2012

HAHAHAHA INI LAME

HAHAHAHAHAHAHAAA aku rasa nak gelak je sekarang. hahahahaha maka jom lah kita gelak bersama- sama. hahahahaha kita penuhkan entry ni dgn gelak jer. hahahahahaha ok stop.

macamni sebenarnya, kenal x Dena Bahrin? ala blogger famous yang time dia kawin tu semua orang rasa macam nak kawin jugak walaupun calon takde lagi. haha kenal x?!

aku pun kenal jugak sebenarnya. kenal masa ada video yang suami dia propose dia dulu tu. sooo sweet kan. okaydahtasnim!!

lepastu lepastu, dah lama gila dia famous kan? harini baru aku terdetik hati nak bukak baca tilik blog dia. hahahaha lame kan? ok sila lempang aku sekarang!!! hahahahaa

so, bila bukak blog dia tu tengok entry dia yang first- first, "Hati Manusia, Allah Yang Jaga". memang pergghh kena setempek kat atas muka. selama ini pun dah tahu dah semua benda Allah yang jaga, Allah tu berkuasa dalam membolak-balikkan hati manusia, sebab tu ada yang jahat gila- gila pun bila Allah bagi hidayah, masuk tabligh apa semua jadi lebih baik dari kita semua ni.

Bila hubungan dengan Allah betul betul elok dan benar, inshaAllah hubungan dengan manusia takde masalah.

kadang- kadang rasa hubungan dengan Allah tak cukup mantap lagi. sebab tu lah hubungan dengan manusia pun tunggang terbalik.

Biar kita jadi orang yg minta maaf dan maafkan.

kadang- kadang kita taknak minta maaf dengan orang kenapa? sebab kita rasa kita je yang betul, orang lain semua salah. walhal diri sendiri pun senget sebelah. dan kadang- kadang kita rasa kita dah maafkan orang tu, tapi cuba tanya diri kita balik, betul ke dah maafkan? betul ke ikhlas dalam memaafkan tu? ke ada kepentingan lain? kita ada masalah hati yang ego sebenarnya.

" Eh serious malas nak jadi baik dah dekat dia, sumpah malas. sakit hati."

ini aku boleh simpulkan sebagai, kita buat sesuatu kerja tu tak ikhlas. tak ikhlas dalam membantu, tak ikhlas dalam memberi maaf. kita sering mengharapkan benda baik yang kita buat tu, orang balas baik jugak. walhal kita tak tahu apa yang Allah balas kat kita. tapi kenapa bila kita buat benda jahat, kita tak pernah pun mengharapkan orang lain pun buat jahat kat kita jugak? jadi ayat kat atas tu bertukar "Eh serious malas nak jadi jahat dah dekat dia, sumpah malas. sakit hati." kenapa tak pernah? sebab kita buat jahat tu sepenuh hati. betul x?

okay dah. sentap x? hahaha shadap u tasnim.

btw, happy bday Rittie Dan! my closed friend during National Service. haha she's so cute and she has soo many crush. chinese memang susah sikit nak sebut nama tasnim. jadi nama aku jadi Tas Square. entah macam mana. aku pun dah lupa. haha so aku panggil dia TT, T Square. haha she loves to hug people. I dont know why. semua orang dia mesti peluk kalau nak bergambar ke hape ke. pening aku. ahaha

No comments:

stalkers terhormat ;P