Tuesday, December 25, 2012

Bila Lembu Di-Mix


Assalamualaikum. cuti kan? cuti krismas kan? ahh x kisah ah cuti apa pun. UPM ni memang cacat. raya puasa kitorang exam, raya haji exam, deepavali exam, krismas exam, new year pun saya exam. yeayy mee yeayy!!

otak aku dah tepu weh. tepu dengan bio! dah la sekarang musim hujan. dugaan syaitonirrojim betul lah. dah tadi aku pergilah jalan- jalan kat bilik member aku, ingatkan nak suruh dia explain sikit pasal bio ni. tapi harammmmmmm..kalau dah jumpa kawan tu memang borak tak berhenti lah. haha

"weh, apa beza daging merah dengan daging putih?" 

tetibe keluar topik ni sebab kitorang exam agriculture hari jumaat ni.

"oh, daging merah ni untuk haiwan yang banyak bergerak, macam lembu,kijang,kambing. kalau daging putih ni untuk haiwan yang macam katak macam tu lah. dia x banyak gerak, dia keluarkan energy sekali sekala je time nak melompat tu."

"kalau babi kenapa daging dia kaler putih? dia takde pun nak kumpul tenaga macam katak."

soalan ni aku yang tanya dia since abah aku dah pesan awal- awal kalau nampak daging kaler putih tu jangan beli. sebab daging babi kaler putih. tapi kami duk berdebat la pulak sebab dia tak percaya aku cakap daging babi kaler putih. so kitorang amik keputusan google gambar babi dengan keyword "raw pork". google kat fon, bukan kat laptop. jadi ofcos la kena tekan- tekan skrin tu kan. tetiba,

"eh boleh pegang ke daging babi ni. bukan haram ke ni?" *sambil dia larikan tangan dia daripada skrin*

"weh kau kalau nak makan penampar cakap awal- awal!"

hahahaha bangang punya kawan. macamni la anak- anak kalau semua dah tepu baca bio. argghhhh

okay dah. x menarik pun. saje nak shareeeeeeeeeeeeeeee.

anak itik tokwi mandi dalam kolam..arrgghhh bye semua.

No comments:

stalkers terhormat ;P