Monday, July 1, 2013

#1

A: "Eh, awak anak yatim kan? Nah, cikgu bagi borang suruh isi."

B: "Borang apa ni?"

A: "Borang bantuan. nanti awak boleh dapat zakat lepastu bantuan sikit sempena ramadan ni. isi okay?"

*senyum*

***

C: "Kau dah hantar borang zakat tadi?"

B: "Belum. takpelah aku taknak."

C: "Eh kenapa kau taknak? Aku yang bukan anak yatim ni pun isi tau borang tu. mana tau kot- kot dapat jugak duit zakat. bolehlaa aku beraya sakan nanti. Lagipun, kau kan anak yatim. mesti la lagi layak dapat zakat dari aku ni."

B: "Takpe lah. Walaupun aku anak yatim piatu, bapak sedara aku bela aku dengan baik. Makan pakai aku semua cukup alhamdulillah. aku rasa aku tak perlu bantuan tu. ada orang lain yang lagi memerlukan dari aku."

C: *senyum pahit*


Kita Si B ke Si C?

deep.

No comments:

stalkers terhormat ;P