Friday, December 10, 2010

Add Math

Hari ni jumaat! YEAAY! Jumaat means NO CLASS! haha Kadang- kadang rasa, 'Whoa! Eksited gler nk pegi tusyen!' Sebab, cikgu addmath best! haha First dia ajar aku tajuk Quadratic Functions: Completing the Squares. Tak boleh blah punya tajuk nih. Tajuk mula- mula dalam addmath yang aku tak reti! Rasa macam nak keluar muntah  hijau time belajar tajuk ni.

Cikgu tu bagi formula cara senang nak jawab. Rasa macam, 'Apesal senang sangat formula dia?' Tak macam kat belajar kat sekolah, masa cikgu duk ajar tajuk ni aku rasa macam, Apakah? Apakah? Pesal weh kena bahagi? Lepas tuh tolak. Lepas tuh kuasa dua. Blurr~ Lepas tuh, SELAMAT MALAM DUNIA! *__* TIDUR~ Eh, takdelah. Tak pernah hayat lagi tidur time kelas math. Masa cikgu duk explain, aku toleh kat orang sebelah. Hampeh~ Dah sampai ke dunia kedua. Jeling kat Zara lepas tuh tanya,
 
'Kau paham?'

Zara toleh balik kat aku sambil jawab,

'Blank!'

Good job zara! haha Lepas tuh pusing kat belakang, tanya Syera,

'Kau paham tak?'


'Tak'

Ok. Dah dua orang tak paham. Bagus. At least aku ada geng yang sama- sama tak paham.Lepas tuh cuit Mimi kat depan.

'Mi, kau rasa kau paham tak apa yang sir duk ajar kat depan?'

'Err, paham kot.'

Err, ok mimi. Misi selesai. Bukan aku sorang yang tak paham tajuk ni rupanya. Lepas tuh jeling kat Beyonce, eh tak! Syaqira lah nama dia. Tapi aku panggil dia beyonce. Macam sial perangai aku. Nampak muka macam paham tapi tak boleh nak tanya sebab duk jauh dengan dia. Last- last, dengarlah jugak cikgu duk ngajar kat depan walaupun blur, tak paham sepatah haram. Memang tuh aktiviti aku dalam kelas kalau tak paham cikgu ajar. Kalau kelas math, aku tanya terus. Tapi kelas addmath kena tunggu sir ronda kat tempat aku duduk baru aku tanya. haha! Kalau kelas chemi, teacher macam tau- tau jer yang aku tak paham! haha Macam ada kuasa baca fikiran. Kalau kelas fizik dengan bio tak payah cakaplah. Kelas sejarah paling best! Sebab duk berdebat dengan cikgu sampai tak sempat habis silibus. grr~

Kalau dulu, kalau dapat soalan bab nih time buat latihan sorang- sorang kat rumah, terus skip buat soalan lain. Tapi kalau buat latihan dalam kelas kalau tak paham terus pergi tanya beyonce Syaqira. Sebab dalam ramai- ramai, dialah yang paling genius orang kata. Tapi sekarang aku dah ada formula yang senang! YEAY! hanis pink kan? haha!

p/s: Amacam belajar dengan Sir Zul kat tusyen wahai Dzack?
p/s/s: Cuba kira perkataan MACAM ada berapa dalam post ni. Kalau dapat kira dengan betul, aku belanja tiket pergi balik untuk selama- lamanya ke blog ni. Best tak tawaran aku?

No comments:

stalkers terhormat ;P